diumenge, 25 de març del 2012

Des de les rajoles

Aquest sól, porció a porció,
són petjades d’uns abrils
presos amb punys tan ferms i encesos,
que llepo les seves flors trinxades,
des de les rajoles.

En les rajoles,
aplego els líquids
ineludibles de relligar
el camí cert i clar dels comiats,
els llençols i les finestres ambigües,
quan jo hi era i altres, bessones, em descuraven.
I jo entossudida, besava cada albada regalada
i filava tendres aromes de rebuig,
en la pell desmesurada entre l’orella i el coll,
empastifada de necessitat i neciesa.

En les rajoles,
m’assec en cada tristesa del dia,
els membres creuats
i totes les mans amatents,
m’amarren avall;
tot el que vaig emmudir,
perquè n’era ignorant,
em glaça les galtes
i desxifra paraules en les rajoles,
amb els llavis a terra,
i les onades allà, evidents i lleugres, com sempre.
En la fredor, em sé jo, estèril i quieta,
maldo, i res no m’entabana
d’aquelles primaveres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada